آزمون SAT

آزمون SAT که مخفف شده Scholastic Assesssment Test است، یک آزمون بین المللی بوده که برای سنجش توانمندی های تحصیلی افراد در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون در سراسر جهان به دو شکل آزمون General و آزمون Subject برگزار می شود.

افرادی که دانش آموز بوده و در حال طی کردن سال یازدهم و دوازدهم تحصیلی خود هستند باید در آزمون General ثبت نام کنند.

اما کسانی که قصد تحصیل در یکی از رشته های ریاضیات، تاریخ آمریکا و جهان، زبان های خارجی، علوم و زیست شناسی، ادبیات انگلیسی و … را دارند، باید در آزمون Subject شرکت کنند.

در ادامه اجزای جدید آزمون با جزئیات آورده شده است.

بخش درک مطلب: Evidence-Based Reading

تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای می باشند و می بایست بر اساس متون مربوطه پاسخ داده شوند. برخی متون شامل نمایه های اطلاعاتی مانند جدول، نمودار و یا گراف می باشند که البته پاسخگویی به سوالات آنها مبتنی بر دانش ریاضی نخواهد بود. مباحث متون مربوطه معمولا از منابع ذیل اقتباس می شود:متون ادبی کلاسیک یا معاصر آمریکا، متونی مرتبط با اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی و فیزیک نمره منفی یرای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود و تعداد سوالات این بخش 52 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 65 دقیقه می باشد.نمره این بخش با ترکیب با بخش نگارش و آزمون زبانی اعلام میشود و از 200 تا 800 می باشد.

بخش نگارش و آزمون زبانی: Writing and Language Test

تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای می باشند و می بایست بر اساس متون مربوطه پاسخ داده شوند. تمامی سوالات در قالب متن مورد سئوال قرار می گیرند و معمولا پاسخگویی صحیح منوط یه درک مطلب نیز می باشد. به عبارت دیگر، نکات دستوری زبان به ندرت به صورت صرف مورد آزمون قرار می گیرد. این بخش در نظر دارد که دستور زبان نوشتاری زبان انگلیسی را مورد آزمون قرار دهد که اساسا سوالات این بخش مشتمل بر نکات گرامری، ساختار جمله، کاربرد دستور زبان و قواعد نشان گذاری می شود. نمره منفی یرای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود. تعداد سوالات این بخش 44 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 35 دقیقه می باشد. نمره این بخش با ترکیب با بخش درک مطلب اعلام میشود و از 200 تا 800 می باشد.

آزمون TOEFL چیست؟
بخوان

بخش ریاضیات: Math

این بخش مباحث مربوط به هندسه، آمار و احتمال و مثلثات را مورد آزمون قرار می دهد. بخش اعظم سوالات به صورت چند گزینه ای و برخی پاسخ محور می باشند بدین معنی که دانش آموزان می بایست با انجام محاسبات مربوطه، پاسخ مربوطه را خود بدست بیاورند. نمره منفی یرای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود. نمره این بخش 200 تا 800 می باشد.

بخش ریاضیات خود در قالب دو بخش ارایه می شود:

بخش اول: تعداد سوالات این بخش 20 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 25 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز نمی باشد

بخش دوم: تعداد سوالات این بخش 38 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 55 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حسابدر این بخش مجاز می باشد.

بخش انشاء: Essay (Optional)

این بخش در انتهای آزمون پس از بخش درک مطلب و بخش نگارش و آزمون زبانی مورد آزمون قرار می گیرد.این بخش اختیاری می باشد و جزو ملزومات برخی دانشگاه ها نمی باشد. این بخش مشتمل بر 3 مهارت خواندن، تحلیل و نگارش می باشد. مدت پاسخگویی به این بخش 50 دقیقه می باشد. نمره این بخش بین 2 تا 8 می باشد که به صورت مستقل گزارش می شود.

طریقه ثبت نام در آزمون اس ای تی SAT

جهت ثبت نام در آزمون میتوانید از طریق مجموعه دلفین در سریع ترین زمان ممکن بصورت آنلاین اقدام نموده و در آزمون ثبت نام نمایید.باید توجه داشت این آزمون در 6 مقطع زمانی در کشورهای مختلف مثل ترکیه برگزار میگردد. مدت اعتبار این مدرک 5 سال میباشد.

آزمون YDS
بخوان

آزمون

SATSAT چیست ؟آزمونآزمون SAT چیست ؟آزمون ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *