خصوصیات خوابگاه خوب

امروزه به دلایل متعدد، بازار رقابت خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسیون دخترانه و پسرانه داغ است. اگرچه هرکدام ممکن است دارای خصوصیات و ویژگی های منحصربه فردی باشد که بتواند نظر متقاضیان را بیشتر به خود جلب کند. اما به هرحال شرایط رقابت به گونه ای است که مدیران این دسته از اصناف را نیز درگیر تبلیغات گسترده کرده است.

راه های معرفی و شناخت خوابگاه های خودگردان گسترده است. اما باید قبل از رسیدگی به تبلیغات، یک پیش زمینه ذهنی در مورد ویژگی های یک خوابگاه خوب کسب کرد. اگرچه ملاک های هرکس ممکن است متفاوت از ملاک های دیگران باشد، اما شرایطی که رفاه نسبی را برای ساکنین خوابگاه ها، پانسیون ها و اقامتگاه های خودگردان پسرانه و دخترانه فراهم می کند، تقریبا یکسان است. در ادامه مطلب به چند مورد مهم از این ویژگی ها اشاره خواهد شد:

ویژگی های یک خوابگاه خوب

ظرفیت خوابگاه:

هر خوابگاه بر اساس تعداد اتاق، مساحت اتاق، فضای عمومی خوابگاه و… ظرفیت محدودی برای پذیرش متقاضیان دارد. این ویژگی از این جهت مهم است که خوابگاه های کم جمعیت آرامش بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می آورند. همچنین رفت و آمد و در نتیجه سروصدا کمتر خواهد بود. این مساله به ویژه برای افرادی که به طبقه های پایین علاقمند هستند، بسیار مهم است. چون عبور و مرور در طبقات همکف و اول بسیار بیشتر از طبقات بالا است. به طبع، میزان سروصدا و شلوغی نیز در این طبقات آزاردهنده تر خواهد بود. پس جمعیت پایین خوابگاه به عنوان یک ویژگی مهم و خوب قابل تامل است.

استرس و افسردگی پس از مهاجرت،دلایل و درمان
بخوان

خوابگاه

ظرفیت اتاق ها:

هر کدام یک از پانسیون ها، اقامتگاه ها و خوابگاه پسرانه و دخترانه، اتاق هایی با ظرفیت های متفاوت ارائه خواهند داد. در صورتی که متقاضی حق انتخاب داشته باشد، می تواند بر اساس تمایلات خود اتاق های کم جمعیت و پرجمعیت را انتخاب کند. به هرحال داشتن حق انتخاب در این زمینه، یک ویژگی خوب تلقی می شود. اگرچه ممکن است از نظر هزینه محدودیت هایی برای ساکنین فراهم شود. به طوری که اتاق های کم جمعیت هزینه ی بیشتری جهت اقامت خواهند داشت. علاوه بر این، ممکن است در اتاق های پرجمعیت مشکل کمبود امکانات، محدودیت فضا، شلوغی و سروصدا، شلختگی و… قابل تحمل نباشد. به همین دلیل است که خوابگاه هایی با ظرفیت محدود در اتاق ها نیز در دسته خوابگاه ها، پانسیون ها و اقامتگاه هایی با ویژگی های خوب قرار می گیرد.

خوابگاه دانشجوییقدمت ساختمان:

اگرچه خوابگاه های قدیمی ممکن است از ویو و فضای زیبا و کلاسیک برخوردار باشند و سلیقه برخی از متقاضیان پانسیون ها، اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشجویی کارمندی پسرانه و دخترانه به این سبک از ساختمان ها بله بگوید، اما باید از نظر نظافت فضاهای داخلی و خارجی ساختمان، استحکام آن از نظر مقابله در برابر اتفاقات غیر مترقبه مانند زلزله و آتش سوزی و همچنین از نظر داشتن نم و رطوبت توجه داشت. خوابگاه هایی که بازسازی شده اند، تقریبا این مشکلات را تا حدودی رفع کرده اند، اما برخی از ساختمان ها با وجود فرسودگی بازهم به عنوان خوابگاه دانشجویی مورد استفاده قرار می گیرند. ساختمان های نو به دلیل مجهز بودن، جهت اقامت دانشجویان و کارمندان مناسب تر هستند. به همین دلیل است که قدمت ساختمان خوابگاه ها به عنوان یک ویژگی مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

راهنمای زندگی دانشجویی و خوابگاهی
بخوان

اطلاعات عمومی

خوابگاهخوابگاه آنکاراخوابگاه استانبولخوابگاه پسرانه آنکاراخوابگاه پسرانه ترکیهخوابگاه ترکیهخوابگاه خوبخوابگاه دختران آنکاراخوابگاه دخترانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *