اقامت کاری در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه در مقایسه با دیگر کشورها به صرفه تر بوده و دانشجویان زیادی برای اقامت پس از تحصیل در ترکیه اقدام می نمایند.

اقامت پس از تحصیل در ترکیه موضوعی است که اکثر دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور در صدد یافتن آن میباشند. تحصیل در دانشگاه های ترکیه رایگان نیست، اما دانشجویان اجازه انجام کار در ضمن تحصیل را دارند و با انجام کار دانشجویی در طول دوره­ تحصیلات خود ی­توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خودشان را تأمین نمایند.

فرصت های شغلی بسیار مناسبی برای دانشجویان و سایر افراد در این کشور به چشم می­ خورد و اکثر افراد با اخذ ویزای کاری به این کشور مهاجرت می­ نمایند. بیشترین درآمد کشور ترکیه بر پایه کشاورزی و صنعت توریست در این کشور است و فرصت های شغلی بسیار مناسبی در این 2 بخش بوجود آمده است. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های مفیدی را جهت یافتن شغل مناسب در اختیار تمامی عزیزان قرار می­ دهند. از طرفی با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب کشور ترکیه که در میان دو قاره­ آسیا و اروپا واقع گردیده است، شرایط سرمایه گذاری و انجام کارهای تجاری بسیار مناسب است و اکثر سرمایه گذاران این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می­ کنند.

ادامه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های ترکیه از سال 2001 به عضویت سیستم آموزشی اروپا یا بولونیا گردید و تمامی استاندارهای آموزشی این دانشگاه ها مطابق با دانشگاه های اروپا م ی­باشد و مدارکی که از دانشگاه های کشور ترکیه برای دانشجویان صادر م ی­گردد مورد تأیید تمامی کشورهای اروپایی و انگلستان نیز میباشد. از طرفی دانشگاه های ترکیه همکاری های مستقیمی در زمینه های پژوهشی و تحقیقی با سایر دانشگاه های جهان دارد و دانشجویان می­ توانند در طرح های تبادل دانشجو شرکت نموده و چند ترم تحصیلی خود را در دیگر دانشگاه های جهان سپری نمایند.

دانشگاه های کشور ترکیه علاقمند به جذب دانشجویان خارجی دارد و به همین دلیل تدریس در دانشگاه های این کشور به چندین زبان صورت می­ گیرد و این دانشگاه ها بورسیه های بسیاری را برای دانشجویان قرار داده است تا دانشجویان بین المللی بتوانند بصورت رایگان در دانشگاه های ترکیه به تحصیل بپردازند. شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر می ­باشد بطوریکه دانشجویان بطور متوسط 500$ تا 2000$ (دلار) در سال جهت تحصیل در این دانشگاه ها می­ پردازند و این مبلغ در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی بسیار مناسب است.

ویژگی ها و خصوصیات یک خوابگاه خوب
بخوان

فارغ التحصیل ترکیه

اقتصاد ترکیه جهت اقامت پس از تحصیل در ترکیه

همانطور که بیان نمودیم اقتصاد کشور ترکیه از روند رو به رشدی برخوردار است به گونه ای این کشور هم اکنون در میان 20 کشور برتر جهان در زمینه اقتصاد می­ باشد. بیشترین درآمد این کشور در بخش صنعت توریسم می­ باشد. این کشور سالانه میزبان گردشگران زیادی از تمامی نقاط جهان است. افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی این کشور به ترکیه سفر می­ نمایند و پس از آشنایی با اقتصاد و شرایط کار در این کشور به جستجوی شغل مورد نظر خود پرداخته و سعی در اخذ ویزای کاری ترکیه می­ نمایند.

شرایط انجام کار برای دانشجویان در ترکیه بسیار مناسب است. دولت ترکیه اجازه انجام کار را به دانشجویان خارجی داده است. دانشجویان می ­توانند در حین تحصیل به انجام کارهای دانشجویی بپردازند. طبق آمار بدست آمده هم اکنون 48000 دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند. این کشور هم تمایل به جذب دانشجویان بین المللی بیشتری دارد و قصد دارد این آمار را به 100000 دانشجو برساند.

اقامت تحصیلی ترکیه

قوانین مربوط به اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه

دانشجویان در طول دوره­ تحصیلی خود در این کشور با آداب و فرهنگ های کشور ترکیه آشنا می­ شوند و پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور علاقمند به زندگی و انجام کار در ترکیه هستند. دولت ترکیه نیز علاقمند به جب نیروهای خارجی و ایجاد کسب و کار با استانداردهای بالا می ­باشد به همین دلیل قوانینی را برای اقامت دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور وضع نموده است که به قرار زیر می­باشد:

  • دانشجویان بین المللی در ترکیه اجازه انجام کار در حین تحصیل را دارند. این دانشجویان می ­توانند از یان فرصت برای یافتن کار و کسب تجربه کاری در ترکیه استفاده نمایند.
  • دانشجویان بین المللی می ­توانند پس از اتمام تحصیلاتشان به مدت 1 سال اقامتشان را برای یافتن کار در ترکیه تمدید نمایند.
  • تمامی افرادی که قصد انجام کار در ترکیه را دارند می­ باید مجوز کار این کشور را اخذ نمایند و یافتن کار برای افرادی که به زبان ترکی تسلط دارند ساده تر می ­باشد. از طرفی اکثر کارفرمایان در ترکیه افرادی که به زبان ترکی تسلط دارند را استخدام می ­نمایند.
راهکارهای مطالعه موثر و حفظ آسان مطالب
بخوان

پس برای تبدیل ویزای اقامت تحصیلی به ویزای اقامت کاری ترکیه، فارغ التحصیلان متقاضی نیازمند اخذ ویزای کار ترکیه هستند. شرط این کار نیز یافتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ترک و درخواست از وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه است. ابتداء شما یک ویزای کار موقت با اعتبار یکساله دریافت کرده و سپس پس از 5 سال کسب و کار مستق می توانید ویزای کار مستقل ترکیه را دریافت و یا پس از 8 سال کار در ترکیه ویزای کار دائم ترکیه را دریافت نمائید.

استخدام نیروی کار در ترکیه

میزان حقوق و دستمزد در کشور ترکیه با توجه به هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالا نیست و از طرفی کارکنان خارجی که به زبان ترکی تسلط ندارند مجبورند با حقوق و دستمزدهای پایین مشغول به کار شوند، اما دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به اتمام رسانیده اند و در صدد یافتن کار و اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه را دارند از شرایط مناسب تری برخوردار هستند زیرا این دانشجویان در طول دوره تحصیل خود توانسته اند زبان ترکی استانبولی را بیاموزند.

شرایط عمومی کار در ترکیه

شرایط کار در ترکیه بگونه ای است که افراد می­ توانند 45 ساعت در هفته کار انجام دهند و امکان اخذ مرخصی بمدت 14 روز در سال را با حقوق برای کارکنان در این کشور وجود دارد. افراد از راه های مختلفی می­ توانند به جستجوی کار در این کشور بپردازند. سایت های معتبر کاریابی در ترکیه از مهمترین راه های کاریابی در این کشور به شمار می­رود زیرا این موسسات روزانه اطلاعات کاریابی خود را بروز رسانی می­نمایند و دانشجویان براحتی می ­توانند شغل مورد نظر خود را بیابند.

شرایط معافیت سربازی برای دانشجویان خارج از کشور
بخوان

مزایای اقامت پس از تحصیل در ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه در مقایسه با کشورها ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان، تاجیکستان و غیره بسیار پایین تر است. اما در کشورهای اروپایی ای مثل آلمان و اتریش در مقایسه با ترکیه فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد.

در نتیجه کسانی که از دانشگاه های برتر ترکیه فارغ التحصیل شده باشند شانس خوبی برای یافتن شغل خواهند داشت. موسط درآمد ماهانه در ترکیه نیز بیشتر از کشورهای همسایه شرقی یعنی ارمنستان، گرجستان، ایران و غیره است. در واقع در ترکیه افراد به طور متوسط ماهانه 450$ (دلار آمریکا) حقوق دارند که میزان آن ممکن است با توجه به نوع شغل و سطح تحصیلات افراد بیشتر یا کم تر باشد. علاوه بر تعداد فرصت های شغلی زیاد و سطح درآمد بالا از دیگر مزایای اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه می توان به سطح امنیت نسبتا بالا در این کشور اشاره نمود.

دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل در ترکیه را دارند می­ توانند با مراجعه به موسسات کاریابی در ترکیه شغل مورد نظر خود را یافته و پس از انعقاد قرارداد کاری با کارفرمای مربورطه نسبت به اخذ مجوز کاری و ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. در صورتی که دانشجویان 5 سال بطور مستمر در این کشور به انجام کار بپردازند می ­توانند اقامت دائم و سپس پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.

اطلاعات عمومی

اقامتاقامت ترکیهاقامت کاری ترکیهتحصیل ترکیهترکیهکار ترکیهویزای کار ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *